Who Is Givenchy New Creative Director?

כך הפך מת'יו וויליאמס, מעצב אמריקאי צעיר המזוהה עם סטריט-וור, לשם הכי חם ומסקרן כרגע בתעשיית האופנה. הכירו את המנהל האמנותי החדש של ז'יבנשי

בשיאה של בהלת הקורונה, אי שם בתחילת אפריל, הודיעה קלייר ווייט-קלר, המעצבת הראשית של ז'יבנשי, כי היא פורשת מתפקידה. כחודשיים לאחר מכן פורסם שמו של המעצב החדש שייכנס לנעליה תחת הטייטל המנהל האמנותי – וכך הפך מת'יו וויליאמס, מעצב צעיר המזוהה עם סטריט-וור, לשם הכי חם ומסקרן כרגע בתעשיית האופנה.

וויליאמס, אמריקאי בן 34, במקור משיקגו, שמעולם לא למד אופנה בשיטות הממסדיות, התמנה באופן רשמי באמצע יוני למשרה המבוקשת. לתפקיד המנהל הקריאייטיבי החדש של בית אופנה יוקרתי בעל מורשת עשירה כמו ז'יבנשי, הוא הביא רזומה לא קונבנציונלי. ההתחלה הייתה בעודו בן 18, במהלך התמחות אצל מאמן כדורגל שהיה בבעלותו גם מותג בגדים. וויליאמס הבין שאופנה יכולה להיות קריירה, והחליט לפרוש מהקולג'. למרות שנדחה מבית הספר לעיצוב פארסונס, וויליאמס קיבל עבודה כמנהל הפקה, והחל ללמוד את העסק דרך היצמדות לסטייליסטים שפעלו בתעשיית המוזיקה.

בהמשך, ואחרי תקופה בה עסק בעיצוב תלבושות להופעות, הגיעה הזדמנות שווה במיוחד: לעצב עבור קנייה ווסט ז'קט להופעה שלו עם דאפט פאנק בטקס פרסי הגראמי של 2007. אותו ז'קט עם נוריות לד מוטבעות פתח לו את דלת הכניסה לסטודיו של קניה. מלבד העבודה אצל מותגי האופנה של מר ווסט, מפגש מקרי עם ליידי גאגא סידר לו מינוי כמנהל האמנותי שלה בשנים 2008-2010. המהלך הסופי שהוציא אותו מטייטל של סטייליסט לעבר בית אופנה משל עצמו חל לפני חמש שנים, בסתיו 2015. אז הציג לראשונה את ALYX, מותג בגדי נשים על שם בתו הבכורה.

די מהר התברר שתרבות הרחוב היא הפורטה שלו. "זה חלק ממני, גדלתי בעיירת חוף בקליפורניה בשנות ה-90. תרבות הרחוב עמדה בלב חייהם של ילדים מגיל 7. ראפ הייתה המוזיקה הפופולרית ביותר, לגלישה ולסקייטבורד היה מקום חשוב אצל כולנו. אז אפשר לומר שזה חלק מהזהות שלי. אני פשוט מגיע משם”, הוא הסביר בזמנו בראיון. ההתרחבות לאופנת גברים קרתה באופן אורגני, ואיתה גם שיתופי פעולה מוצלחים עם נייקי, דיור ומונקלר. מפה כבר אפשר להבין את הבחירה לגלם את הפיגורה המדויקת שתביא קצת פאן למורשת המחויטת ולהיסטוריה המכובדת שנושא בית האופנה ז'יבנשי.

הוויזואליה הראשונה שלו עבור מותג-העל הצרפתי נחשפה בשבוע האחרון ברשת עם סדרת תמונות וסרטון המדגישים את השפה החומרית, הטקסטורות והצבעוניות שיהיו חלק בלתי נפרד מהפרק הראשון בעלילותיו. בהשראת מנעולי האהבה המטאליים בגשר "פונט דה ארטס" המפורסם בפריז, הינדס וויליאמס מיזוג של עולם המנעולים, כולל האלמנטים הנלווים אליהם, עם הלוגו G4 האייקוני של בית האופנה, ויצר חפץ חדש שהולך להקפיץ את הווייב של ז'יבנשי למחוזות מגניבים, חדשים ומסקרנים, בעלי נטייה לאופנת רחוב המלוטשת גבוה.

לגיבוש הקריאייטיב לכדי סרטון שיקלע בול למטרה עבור הופעת הבכורה שלו בז'יבנשי, גייס וויליאמס שני חברים טובים: הראפר פלייבוי קרטי והצלם ניק נייט. התוצאה – The Hardware (החומרה) – וידאו קצבי שבמרכזו מדפסת לבנה במראה עתידני, המייצרת תמונות קלט ופלט בקצב הביט של קרטי. בתמונות עצמן נחשפה השפה החדשה דרך אבולוציית החומרה – אבזמים, סוגרים וחוליות – שתתן את הטון לקולקציה החדשה.

"אני כל כך אוהב את הסרטון הזה", אמר וויליאמס בראיון לווג, "אני כל כך נהנה בז'יבנשי, אני עובד שם עם האנשים הטובים ביותר. זה הרגיש שהסרט הראשון שלנו צריך להיות ייצוג של כל זה. של העבודה בעיצומה, משהו סביב התהליך והעשייה מאחורי הקלעים, תהליך שבו כל הפרטים חשובים, אך הכל נעשה בין חברים ועם הרבה כיף".

על הצלם המדובר הוא הוסיף: "העדשה של ניק גורמת לתוצאה להרגיש מאוד מתוחכמת ואינטימית. אני תמיד מרגיש בטוח עם הדימויים שלו, יש לו את האיכות הגבוהה שמרגישה נכון עבור ז'יבנשי, אבל גם את הרכות שמרגישה מודרנית ומביאה רגשות מסוימים". הקולקציה החדשה בעיצוב וויליאמס תוצג ב-4 באוקטובר, במסגרת שבוע האופנה בפריז.

DISCOVER MORE