How Fendi’s Monogram Became the It-Print?

שרטוט שקרל לגרפלד שירבב על פתק ב-3 שניות, הפך לסמל בעל משמעות, ולסימן היכר אייקוני שקים, קניה, קיילי, ג'יג'י, בלה, ג'יי לו וכוכבים נוספים מעוניינים ללבוש מכף רגל ועד ראש

ה

פורום מכובד של מעצבים גראפיים שהתכנס במערכת ווג, הכריז כי המילה הכתובה הפכה לאחד האלמנטים הכי מבוקשים בעולם האופנה, ולמעשה נתן חותם רשמי ומקצועי מהכיוון העיצובי לתופעת הלוגומאניה. בתקופה האחרונה התקדם טרנד הלוגואים לשלב הבא שלו, שלב המונוגרמה, כלומר עיטור גראפי המורכב מאותיות המשולבות זו בזו. בתי האופנה הנחשקים הציגו אחד אחר השני את המונוגרמה המחודשת שלהם, עליה השקיעו מחשבה רבה, אבל דווקא המונוגרמה שנחשבת כיום להכי נכונה בארון – זו עם ה-F הכפולה של פנדי – הומצאה ממש מהר וכמעט בטעות, כבר ב-1965.

ה

ה

בית אופנת-העל האיטלקי פנדי הוקם על ידי אדל קזגרנדה ואדוארדו פנדי ב-1925 והחל כחנות קטנה ברומא. קרל לגרפלד, שהיה ידוע כקיסר הבלתי מעורער של תעשיית האופנה, תיפקד על תקן המנהל האמנותי של המותג והצליח לייחד את הקו העיצובי ואת המראה הכה מוקפד. לגרפלד היה מעורב בכל פרט קטן, במקביל לעבודתו בשאנל, עד יומו האחרון בפברואר 2019. החיבור עמו החל בסיעור מוחות קדחתני שבו ניסה המעצב להציג את האסטרטגיה היצירתית והחזון שלו בנוגע לפנדי – Fun Fur – לא רק פרוות יוקרתיות, אלא פריטים המשלבים כיף יצירתי וקליל. הוא שירבב על פתק את שתי האותיות בצורה גרפית, ומשם זה כבר היסטוריה. "שרטטתי את ה-F הכפולה בשלוש שניות וזה הפך לסמל המזוהה עם פנדי", סיפר לגרפלד בסרט דוקומנטרי על פועלו ב-2013.

אותו סימן היכר כיכב בשנה שעברה לצד כותרות במגזיני האופנה שהכריזו על המונוגרמה של פנדי כ-איט פרינט בקרב אושיות הסטייל. את ההכרזה חיזקו כמה תמונות שהפכו מאז לבלתי נשכחות. הראשונה שאובחנה במחלת המונוגרמה המבורכת של פנדי היתה קים קרדישאן, ששברה את האינטרנט מחדש לאחר שהצטלמה בטוטאלוק פנדי מכף רגל ועד ראש לצד פחים ממותגים של לואי ויטון. זה היה רגע אופנתי שהוא פריבילגי והומוריסטי וציני וגאוני בו זמנית.

ה

ה

אחריה היתה זו ג'יג'י חדיד, שפופרצה כשהיא יוצאת מדירתה בניו יורק לבושה בז'קט בומבר מונוגרמי של פנדי ואוחזת בתיק עור חום עם רצועת המונוגרמה של המותג האיטלקי. אחריה תועדה אחותה בלה משוטטת בפריז בחליפת חצאית מעוטרת מונוגרמה אול-אובר. הדוגמנית היילי בולדווין-ביבר המשיכה את הקו בשבוע האופנה של לונדון עם שמלת מונוגרמה שקופה בגזרת טי, הבלוגרית  קרולין דאור הלכה על לוק שכלל שמלה, ז'קט וקלאץ' תואם, וג'יי לו יישרה קו עם סריג המונוגרמה האייקוני. אבל מי שעקפה את כולן בסיבוב היתה קיילי ג'נר, שסיפקה את תמונות מאמי אנד מי האולטימטיבית בשמלת מיני, תיק, מגפונים פלוס עגלת תינוק של פנדי, וזכתה בצדק למעל 9 מיליון לייקים באינסטגרם.

ה

ה

גם לא מעט גברים התאהבו במונוגרמה המדוברת, וכוכבי ההיפ-הופ גילו חולשה מיוחדת למותג. המפורסם שבהם הוא קניה ווסט, שהפך לפרסומת מהלכת כשגילח את לוגו פנדי על ראשו בשנת 2006 בזמן שהשתתף במסיבה שאירח המותג בטוקיו, יפן. ראפרים ואמנים רבים הזכירו את פנדי בשירים שלהם, כמו לדוגמא בלהיט של Black Eyed Peas משנת 2005, My Humps"" או בשיר "Fashion"" של ליידי גאגא מ- 2013.

ה

ה

פריטי הקולקציה החדשה של פנדי זמינים לרכישה בחנות פקטורי 54 ברמת אביב ובאתר.

v

 

Shop The Collection