A New 'Space' Age – Polo Ralph Lauren x Fortnite

המותג פולו ראלף לורן משתף פעולה עם פורטנייט ומשיק קולקציית קפסולה חדשנית ופורצת דרך. לכבוד ההשקה, שוחחנו עם אחד הגיימרים המצליחים בישראל

מאז תקופת הקורונה והניתוק הפיזי, ניתן לראות פריצה טכנולוגית מאסיבית בעולם האופנה, בה חברות אופנה מתאימות את עצמן לעתיד דרך "חללי אופנה חדשים" בהם אנשים מתקשרים באופן יומיומי. המותג האהוב פולו ראלף לורן צועד כעת לראשונה אל עבר עולמות הגיימינג, במהלך מקורי ויוצא דופן היוצר דרך חדשה ללמוד, להציג ולחשוף אופנה תוך התקשרות לקהלים חדשים.

שיתוף הפעולה עם פורטנייט נדמה כמקום טבעי לדמיין אסתטיקה עתידנית באופן פורץ דרך, תוך קבלת דעת קהל בצורה ישירה ואינטראקטיבית. החיבור של המותג למשחק הווידיאו המצליח מאפשר ל- 4 מיליון שחקנים, בכל רגע נתון, להתלבש באופן דומה לדמויות המשחק, ואף להפוך למובילי דעת קהל אופנתיים - במשחק ומחוצה לו. את הפריטים ניתן לרכוש בפורמט דיגיטלי דרך משחק הווידיאו הפופולרי, ובכך להלביש את הדמויות. הקולקציה הפיזית תימכר במהדורה מצומצמת המיועדת לאספנים בלבד.

״בית האופנה ראלף לורן תמיד עיצב חלומות ועולמות חדשים״, מסר דייוויד לורן, ראש מחלקת החדשנות והמיתוג, בהשקת הקולקציה המיוחדת. עבור שיתוף הפעולה, הושק גם לוגו חדש, התואם את השפה של פורטנייט.

עבור ההשקה, דיברנו עם ליאור בוכנר, מהגיימרים המצליחים בישראל, על החיבורים הבולטים בשנים האחרונות בין גיימניג, פורטנייט, אופנה ופולו ראלף לורן.

ספר לנו קצת על עצמך. מהיכן אתה ואיך הגעת לשחק פורטנייט?

"אני ליאור, בן 23 מבאר שבע, משחק במחשב מאז שאני זוכר את עצמי, וב-2013 פתחתי לראשונה את ערוץ הגיימינג שלי. נכון להיום יש לי 370 אלף רשומים ואני אחד הגיימרים המוכרים בארץ. התחלתי לשחק פורטנייט בתקופת הצבא. המשחק התפוצץ בצורה מטורפת, ולמרות ששירתי בבסיס סגור והייתה לי פחות גישה למחשב או קונסולה, שמעתי על המשחק וציפיתי לחזור הביתה ולשחק בו".

לקהילת הגיימרים בישראל יש מאפיינים מיוחדים? סימנים מזהים?

"מה שמיוחד במשחק הזה שהוא כל כך גדול ושכל אחד שמע עליו. גיימרים יודעים המון פרטים עליו. המשחק מונגש לכולם ולפורטנייט יש מגוון רחב של קהילות: יש קהילה של אנשים שמשחקים לפאן מבלי באמת התמחות ספציפית; יש אנשים שמשחקים בשרתים במוד הקרייאיטיב והם בדרך כלל מתמחים בבנייה מהירה ובכל מיני מודים מגניבים שלא נמצאים במוד הקלאסי; ויש שחקנים תחרותיים שממש מתחרים בתחרויות בעולם על פרסים שווים במיוחד כמו סקינים למשחק או פרס כספי. מה שמייחד ספציפית את ישראל הם הסטרימרים הייחודיים שלנו, כמו zigzagzong או thecohen, שעושים פעילויות משותפות עם הקהל שלהם שכולו ישראלי".

אומרים שלאותנטיות יש חשיבות רבה במשחק. איך לבוש מתקשר לחוויה של המשחק? יש מובילי סגנון?

"פורטנייט זה אחד המשחקים שגרם למושג 'סקין' – או לבוש קוסמטי במשחק - להפוך למשהו חזק שאנשים מוכנים להוציא עליו המון כסף. את הסקין קונים במטבע v-bucks שעליו משלמים כסף אמיתי, ויש אנשים שיש להם ממש אוסף של סקינים במשחק ולחשבון שלהם עם כל הסקינים הנדירים יש שווי כספי ממש גבוה. בגלל המבחר הגדול של הסקינים זה ממש מרגיש שלכל שחקן יש ייחוד משלו, ולפי סקינים מסוימים אפשר לדעת באיזו תקופה במשחק השחקן התחיל לשחק או פשוט לאיזה תקופה הוא התחבר".

פולו ראלף לורן השיק את הקולקציה במתכונת מסלול (Runway) דרך פלטפורמת TWICH במהלך שמדגיש את הפנייה של המותג לקהלים חדשים דרך הנגשה יוצאת דופן. די שונה וייחודי משבוע אופנה בפריז, לא? זהו צעד מרגש עבורך?

"במשך תקופה ארוכה החברות הגדולות והמסורתיות לקחו את המשחקים ואת כוכבי הרשת בעירבון מוגבל. מרגיש לי שבשנים האחרונות הדברים משתנים, וקהל נישתי בגיימינג הפך להיות מושג כולל, רחב וידוע יותר. כבר הרבה יותר מיינסטרים לשחק במחשב או בקונסולה ולכן הרבה יותר קל לחברות לחשוב על דרכים להנגיש מוצרים דרך הפלטפורמות האלה וספציפית דרך המשחק. אותי באופן אישי זה מאוד משמח שמתייחסים לקהל הזה ברצינות כי הוא באמת גדול".

מה דעתך על העובדה כי הקולקציה מאפשרת להתלבש פיזית בדומה לדמות שלך במשחק? שחקנים יוכלו לאחד ולמצות את הזהות האותנטית שלהם בצורה מקיפה?

"אני חושב שזה מגניב בטירוף, במיוחד ליוצרי תוכן שרואים אותם בזמן שהם משדרים את המשחק. מי שמתחבר לסטייל של הסקין במשחק בהחלט יכול להתעניין גם להתלבש פיזית כמו השחקן שלו במציאות. אחרי הכל, הסקין במשחק מעוצב לפי סגנון אמיתי שהרבה אנשים מתחברים אליו, שזה לבוש ספורט אקסטרים".

שיתוף הפעולה מתבטא בקולקציה מצומצמת מאוד. עד כמה פריטי אספנות כאלו הם פופולריים אצל מעריצי פורטנייט?

"אני חושב שהערך הוא גבוה ביותר, גם כי מדובר במותג איכותי ששחרר את המוצר וגם בגלל האקסקלוסיביות. אספן ירצה להחזיק בקולקציה".

האם תרצה להוסיף משהו על כניסת עולם האופנה לדיגיטל? אילו דברים היית מצפה או רוצה לראות בעתיד?

"הייתי רוצה לראות כמה שיותר שיתופי פעולה איכותיים שיש מחשבה מאחוריהם. יש מקומות מסוימים בעולם שגיימינג אפילו חזק יותר, זו ממש תרבות, כמו למשל ביפן. אני חושב שככל שיותר חברות גדולות מאמינות בעולם הזה - ככה גם קהל הגיימרים והשחקנים יגדל, וגם הגיימרים ייהנו ממוצרים שמונגשים אליהם".

DISCOVER MORE