Carhartt WIP

אי אפשר לצעוד ברחובות של בירות אופנה כמו פריז, טוקיו ולונדון מבלי להיתקל בלוגו של המותג קארהארט WIP, הדוגל בסגנון של בגדי עבודה עם טוויסט, גזרות מתוחכמות במראה של אופנה גבוהה ושיתופי מעולה מפוצצי הייפ

יש מעצבים שחולמים כל החיים לעצב את התלבושות לסיבוב ההופעות הבא של ביונסה. המותג קארהארט, לעומת זאת, תמיד שאף להלביש את פועלי הבמה שלה. חברות הספורט הגדולות מתגאות במדים החדשים והנוצצים של הספורטאים שחתומים אצלם, אבל המותג קארהארט מתגאה בעובדה שהפועלים שבנו את האיצטדיון לבשו את הסרבלים שלו.

בניגוד למותגים שרוכבים על טרנדים כדי להגדיל את המכירות, קארהארט תמיד נשאר נאמן לערכים הבסיסיים שלו - בגדי עבודה פונקציונליים ועמידים שמתאימים לכל מזג אוויר. ככה הוא הצליח להישאר רלוונטי במשך כל כך הרבה שנים, ולעשות מעבר קיצוני מבגדים של חקלאים ועובדי מסילות אל הלבוש הרשמי של סלבריטאים בהשקות. היום קארהארט, ובמיוחד מותג הסטריט-וור שלו קארהארט WIP (Work in Progress) לוהט מתמיד, ומככב ברחובות הראשיים של בירות האופנה הגדולות, אבל ההתחלה שלו הייתה שונה לגמרי.

לאיש מאחורי המותג קוראים המילטון קארהארט, והוא הקים אותו ב-1889 מתוך מטרה לייצר בגדי עבודה לפועלי הצווארון הכחול. חקלאים ועובדי מסילות רכבת אהבו את הבגדים של קארהארט כי הם היו עמידים, במחירים נוחים, והגנו עליהם במזג אוויר קיצוני. עם השנים קאראהרט הפך למותג המזוהה ביותר עם בגדי עבודה אמריקאים, כאשר עד היום הסרבל, הז'קט וכובע הגרב שלו נחשבים לפריטים אייקונים שהחברה ממשיכה למכור בכמויות עצומות.

השינוי הראשון בתפיסה לגבי הבגדים של קארהארט הגיע בשנות השמונים, כשהתחילו לראות את הלוגו של המותג לא רק באתרי בנייה ומפעלים, אלא סתם ברחובות ובקניונים. באותה תקופה גם חלוצי היפ-הופ כמו Run DMC ואיזי E התחילו להיראות כשהם לבושים בקארהארט. התפיסה של ראפרים באותה תקופה הייתה שהבגדים של החברה הם בדיוק הבגדים שהם היו לובשים בשכונות אם הם לא היו כוכבים. עובדי הצווארון הכחול אולי נתנו לקארהארט אותנטיות, אבל סצנת ההיפ-הופ הפכה אותו לקול.

בשנת 1989, בדיוק מאה שנה מהיום שבו החברה נוסדה, הגיע עוד שלב חשוב: שני מעצבים משווייץ פנו לקארהארט כדי לפתוח מותג חדש תחת השם קארהארט WIP. המטרה הייתה לפנות לשוק האירופאי דווקא, לייצר בגדים שנשענים על המורשת של החברה, אבל מותאמים לקהל צעיר יותר שמעוניין בבדים קלים וגזרות מורכבות. התוצאה הייתה בגדי עבודה עם טוויסט, היי-אנד סטריט-וור ששומר על הערכים של החברה, אבל מתאים לקהלים שונים.

בשנות התשעים המשיך המותג לצבור פופולאריות עצומה כאשר נראה על אגדות היפ-הופ כמו טופאק שאקור וד"ר דרה. במקביל קארהארט WIP הקימה קבוצת סקייטבורד ו-BMX ונקשרה רשמית לקהילת הרוכבים. גם מוזיקאים, ספורטאים ואמני גראפיטי הבינו את הקסם מאחורי קארהארט - מוצר סופר איכותי, במחיר נוח ובלי יומרה. המותג המשיך לצבור קהל מעריצים עם שיתופי פעולה עם בוטיקים נחשבים, הקמת תחת רדיו לאמנים צעירים, ודגש חזק מאוד על קהילת הסקייטבורד. בשנת 2000 הוא גם הציג לראשונה את קולקציית הנשים שלו.

אף על פי שהלוגו של קארהארט וקארהארט WIP זהה, מדובר בעצם בשתי חברות נפרדות. המותג קארהארט ממשיך לייצר בגדי עבודה ולהיות מזוהה עם צווארון כחול ומעמד הביניים, וקארהארט WIP מתכתב עם עולם ההיי-פאשן ופונה לקהל מתוחכם יותר, בעיקר באירופה ואסיה. היום זה כבר בלתי אפשרי לצעוד ברחובות של בירות אופנה כמו פריז, טוקיו ולונדון מבלי להיתקל בלוגו של קארהארט WIP. מספיק אפילו לעקוב אחרי חשבונות האינסטגרם של ריהאנה, דרייק, קניה ווסט או אייסאפ רוקי כדי שהשם קארהארט יצוץ לנו בפיד.

קארהארט WIP הפך למותג כל כך מבוקש, שכולם רוצים לשתף פעולה איתו - מחברות ענק כמו נייקי, ואנס וקונברס, ועד מותגים מפוצצי הייפ כמו הרון פרסטון, בייפ וסופרים. הוא ממשיך להישען על המסורת האמריקאית שלו - בגדי עבודה בסיסיים איכותיים ונגישים, אבל גם יודע לפנות לקהלים חדשים עם גזרות מתוחכמות, עיצובים חדשים ושיתופי פעולה מוצלחים. זה מה שעושה אותו חזק מתמיד.

Shop The Collection

DISCOVER MORE