The Iconic High-Tech Style

מאחורי סגנון הלבוש הפשוט והנוח של סטיב ג'ובס ומארק צוקרברג, עומד דווקא מסר מורכב ומתוחכם. כך נולד הסטייל האייקוני המזוהה עם האבות המייסדים של ההייטק

כולם מדברים על המהפכות הטכנולוגיות הגדולות של תעשיית ההייטק, אבל מעט מאוד מדברים על ההשפעה הגדולה של ההייטקיסטים על עולם האופנה. אם בעבר היה נהוג להגיע לעבודה בלבוש רשמי שכלל חולצות מכופתרות ומכנסיים מחויטים, היום זה טבעי לגמרי להיכנס לחדר ישיבות עם סניקרס לבנות וג'ינסים משופשפים. זה אולי נראה שהשיקול הראשון של ההייטקיסטים הוא קודם כל פשטות ונוחות, אבל האמת היא שיש מאחורי זה הרבה יותר תחכום ומורכבות.

האב הרוחני של מהפכת הלבוש בתעשיית ההייטק הוא מנכ"ל אפל המיתולוגי, סטיב ג'ובס. התפנית החלה בשנות השמונים, כשהוא טס לביקור במפעל ייצור של חברת סוני ביפן. שם הוא הבחין שלכל העובדים בפס הייצור הייתה בדיוק את אותה התלבושת, התאהב ברעיון של מדים לעבודה - ויצר קשר עם המעצב של האאוטפיט, איסי מיאקי.

ג'ובס הושפע מאוד מהסגנון והארכיטקטורה היפנית, ולכן ביקש ממיאקי לעצב לו חולצה שחורה בהשראת אותם עקרונות עיצוביים. מיאקי עיצב לג'ובס חולצת גולף שחורה בקווים מינימליסטים ונקיים, ושלח אליו קרוב למאה יחידות של אותו פריט בדיוק. ג'ובס כל כך אהב את החולצה השחורה של מיאקי, ולבש אותה מאז כל יום למשרד.

מלבד החולצה השחורה, ג'ובס נצפה מדי יום עם אותו ג'ינס ליוויס כחול מדגם 501 ונעלי ניו-באלאנס אפורות מדגם 992. ג'ובס אמנם אהב את הפשטות והנוחות שמגיעות עם ההחלטה להתלבש אותו דבר כל יום, אבל גם היה לו חשוב לייצר סגנון ייחודי משלו. כיאה לאיש שיווק מבריק, הוא מיד הבין שמראה אייקוני משדר נראות חזקה, וידע שהבחירות האופנתיות שלך משקפות את החברה שאותה אתה מנהל.

עוד מיליארדר עם סטייל מוקפד הוא מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס. עד שנת 2012, בזוס לא ממש התעניין באופנה, אבל אז אמזון הפכה לספונסרית הרשמית של המט גאלה בניו-יורק, ושם הוא פגש את עורכת ווג, אנה ווינטור. המפגש השפיע מאוד על בזוס, והפך אותו לטוני סטארק של עולם ההייטק. הוא נטש את הלבוש השבלוני המסורתי של אותה תקופה, והחליף אותו בבגדי מעצבים שכוללים חליפות מהודקות, גזרות מודרניות ועיצובים מינימליסטים.

אבל עם כל הכבוד לסטיב ג'ובס וג'ף בזוס, המנכ"ל שהשפיע יותר מכולם על הלבוש של הדור הנוכחי הוא מארק צוקרברג. מייסד פייסבוק המציא מחדש את הקפוצ'ון השחור ומעילי הטיולים, ובדומה לג'ובס, גם הוא מקפיד להיראות עם ג'ינס בגזרה מחמיאה, כשהוא משלב אותו עם טי-שירט אפורה חלקה. באמצעות הבחירות האופנתיות שלו, צוקרברג ריסק את הקשר בין סגנון לבוש לסטטוס המעמדי שלך בחברה, ושידר את המסר: המנכ"ל הוא קודם כל בחור רגיל, וכולם יכולים להיות כמוהו.

הפשטות והנוחות שהביא לנו עולם ההייטק, משכו גם את בתי האופנה היוקרתיים להצטרף למגמת הקז'ואל או הנורמקור. זה אומר פחות חליפות מסורבלות ויותר טי-שירטס נעימות, חולצות פולו איכותיות וסניקרס קלאסיות. מותגי-על כמו KENZO או COMME DES GARCONS מציעים מגוון סווטשירטים עם הדפסים קלילים. מותגים כמו SAINT LAURENT או AMIRI מציעים ג'ינסים על-זמניים, וב-PUMA או CONVERSE תמצאו סניקרס קלאסיות שמשדרגות כל הופעה ומחמיאות לכל סגנון לבוש.

אנחנו רואים היום שגם מנכ"לים חזקים ועסוקים, המנהלים תאגידים של מיליארדי דולרים, מוצאים זמן כדי לעצב את הסטייל האישי שלהם. בין אם הם מסתובבים בין המשרדים או מעבירים פרזנטציה מול אלפי אנשים - כל אחד הבין בדרכו שלבוש הוא שיקוף של האישיות, והוא קודם כל מייצר זהות. הרעיון הוא קודם כל לשחרר את עצמך מבגדים לא נוחים, להתלבש פשוט - אבל יצירתי. כלומר לשלב בייסיק עם טאץ' אישי, וכך ליצור לעצמך זהות.

DISCOVER MORE