Inspired by Barbie

קשה שלא לשים לב לטרנד הוורוד בהשראת ברבי, שכבר הספיק לכבוש את בתי האופנה הגדולים בעולם. איך הפך הצבע הוורוד להצהרה פמיניסטית שוברת סטריאוטיפ?

בשנה האחרונה דלפו לרשתות החברתיות אינספור תמונות מסט הצילומים של "ברבי", קומדיית לייב-אקשן על דמות הבובה המפורסמת והנמכרת בכל הזמנים. התיעוד הפוטוגני של כוכבי הסרט, מרגו רובי וריאן גוסלינג, עורר באזז שהוביל את בתי האופנה להגיב בהתאם, ולשלב בקולקציות החדשות את פלטת הגוונים הוורודה המזוהה עם ברבי.

אך אין ספק שהמגמה הוורודה החלה הרבה לפני הסרט. יריית הפתיחה הייתה בשנה שעברה, כשהציג בית האופנה האיטלקי ולנטינו גוון ורוד חדש, נועז ופמיניסטי, שגרם לתעשיית האופנה להתאהב. הצבע השתלט על תצוגה שלמה בשבוע האופנה של פריז, עם מסלול ורוד שעליו צעדו נשים וגברים יחד, עטופים כולם בוורוד מכף רגל ועד ראש. החזון של פייר פאולו פיצ'יולי, המנהל האמנותי של בית האופנה, היה להפוך ולאתגר את המשמעות החברתית והתרבותית שמקושרת לצבע הוורוד. בית אופנה נוסף שהתייחס לגל הוורוד היה בלנסיאגה, בשיתוף פעולה עם קים קרדשיאן שהוליד רצף לוקים ורודים ששברו את הרשת. לצד כל אלו נרשמה נוכחות מובהקת של כוכבות הלובשות שמלות וחליפות ורודות על השטיחים האדומים.

המגמה הוורודה אולי נראית מתוקה ואופטימית, אך למעשה היא מסמלת מאבק פמיניסטי לשיוויון ומתקשרת לתנועת ה-Barbiecore - כשהשיא מגיע כעת עם עליית הסרט החדש. גילגולה הנוכחי של האסתטיקה הברבית עוסק בגיוון. אחרי שהבובה האייקונית התרחבה לכדי גרסאות של ברבי שחורה, ברבי פלאס סייז, ברבי עורכת דין, רופאה או סוכנת נדל"ן, המשוואה הצליחה להעביר מסר שנשים יכולות להיות כל דבר ולעשות הכל. בנות דור ה-Z מובילות כיום תנועה מוחצנת שאינה מתנצלת על כלום, ומדגימות כיצד נושאים כמו אופנה, פמיניזם, גיוון ואפילו פוליטיקה מצטלבים בטבעיות. שינוי הדרך שבה אנחנו חושבים על נערת הברבי הסטריאוטיפית עם השיער הבלונדיני והגוף המושלם, מפנה מקום לאינדיבידואליות בה הגל הוורוד הלוהט הוא הצהרת פמיניזם טהורה.

סדרת הצילומים של פקטורי 54 העניקה למראה הברבי פרשנות אסתטית של אופנה גבוהה, ובדומה לסרט - הוציאה את ברבי מעולמות הפנטזיה אל המציאות. "הרעיון הוא לא להתייחס למגמה כאל טרנד, אלא לקחת אלמנטים מהז'אנר ולצאת אל היומיום שלנו, כלומר לקחת את הצבעוניות והסילואטות של ברבי ולהתאים אותן לסדר היום והאקלים התרבותי הנוכחי", הסביר הקריאייטיב דירקטור סיימון אלמלם, שהיה אמון על הצילום והסטיילינג. "המטרה היא להסתכל על הטרנד כמכלול ששולח אותך למקומות הנכונים של הטרנד, תוך התייחסות לעולמות שמהן נשאבת ההשראה למראה הברבי, כמו הניינטיז של ורסצ'ה או האייטיז של שאנל".

כך למשל צולמה השמלה הוורודה של JACQUEMUS או השמלה הוורודה של THE ATTICO כאופציות לעונת האירועים והמסיבות; השמלה השחורה של MACH & MACH בגזרת קאט-אאוט מעוטרת נוצות כאופציה לאירוע ערב; השמלה המשובצת של LACOSTE למראה יום שיקי בהשראת עולם הטניס; החולצה המכופתרת הוורודה של TOMMY HILFIGER כחולצה הנכונה לעוד יום במשרד; הז'קט הוורוד של MICHAEL KORS למראה מחויט יותר; חליפת הדנים של VERSACE כהתייחסות לשנות התשעים; והשמלה בגוון התכלת הפסטלי של COURREGES שמתחברת לסגנון ה-Y2K. כל הלוקים אובזרו עם תיקים ונעליים באסתטיקה הברבית, שנחשבים לדגמים המבוקשים של העונה.

DISCOVER MORE