Jacquemus Show In Provence

את הקולקציה לסתיו-חורף 2022 הציג הפעם ז'אקמוס על מסלול לבן בין הרי המלח בפרובאנס. הדגמים משדרים כיוון חדש ומשובח שעדיין שומר על כתב ידו הייחודי של המעצב

אחר שהציג את קולקציית הקיץ "Le Splash" בהוואי, הזמין סימון פורט ז'אקמוס את אורחיו לעיר ארל שבדרום צרפת, כדי להציג את קולקציית המסלול "Le Papier" שעיצב עבור עונת סתיו-חורף 2022. הפעם בחר המעצב הצעיר בהרי המלח של פארק קאמארג שבפרובאנס, לשם הגיעה רשימת מוזמנים נכבדת שכללה קניינים בינלאומיים, עיתונאים, סטייליסטים ודוגמניות.

הלוקיישן אליו זרמו כולם בשעות ערביים היווה תמונת נוף מרהיבה המחברת בין נהר הרון, הים התיכון והרי המלח. כמה מהאורחים תיארו תחושת הימצאות על הירח: מים צלולים, מלח קפוא ורקע שמיים שטוף צבעים שבין חושך לשקיעה. פרספקטיבה שלא יכולה להיות שונה יותר מאווירת ההוואי השמשית והססגונית שהותירה חותם כה עמוק בפעם הקודמת.

המסלול הלבן והחצוב שהתפתל במורד צלע הגבעה עליו צעדו הדוגמניות, מוקם בין הרי המלח ויצר מראה של אזור נחיתה על הירח. לאחר דואט מחול בו נראו צמד דוגמנים חבוקים, פתחה את התצוגה הדוגמנית הישראלית (והפרזנטורית שלנו) סאן מזרחי, כשהיא לובשת מכנסיים לבנים בצללית גבוהה לצד טופ מחוכי עם שולי בד ארוכים שהתעופפו לאחור במראה של צעיף טול כלתי.

"התחלתי לעבוד על הקולקציה עם האובססיה של להתחיל מחדש, מכלום, כמו דף לבן", סיפר ז'אקמוס על הרעיון שמאחורי Le Papier"", והוסיף ששני הדברים הראשונים שעלו על הדף בתחילת העבודה על הקולקציה היו נוחות וקוטור.

גם נישואיו הממשמשים ובאים עם איש הקריאייטיב מרקו מאסטרי, שאמורים להתקיים בדרום צרפת בעוד כחודשיים, ניכרו היטב. אם זה בסצנת הריקוד שפתחה את המופע ובהמשך בדגמים עצמם שהציגו שילוב של לבוש קז'ואלי לצד אלמנטים עיצוביים בהשראת שמלות כלה.

ההתחלה מחדש ניכרה באוסף שופע רעיונות וירטואוזים שבאו לידי ביטוי באופן צנוע בשל השימוש בחומרים נקיים ופשוטים לכאורה, לצד גוונים שקטים של לבן, המון לבן, וגם שחור עם נגיעות מתונות של טבע דהוי. היו שם חומים, כתומים, ירוקים ותכולים רוויי שקט וענווה, שביטאו כיוון משובח וחדש הרחוק מאווירות הפופ הססגונית של השנים האחרונות.

61 הלוקים שהוצגו על מסלול המלח מילאו את הדף הלבן במהירות מנומקת והבהירו שכתב היד האהוב שקנה לו מעריצים ומעריצות רבים לאורך השנים בזכות החושניות האגבית, הא-סימטריה המקורית ומשחק השכבות המתוחכם - עדיין נוכח בגאון.

במובנים רבים, האוסף הציג שיבה למקום שבו התחיל ז'אקמוס עם הקוטור הערמומי שהגדיר את המראה האמנותי חסר הכבוד לבורגנות, כזה השופע חוצפה ואלגנטיות בו זמנית. הטייק החדש של ז'אקמוס מסתמך הרבה על נפחים, עור חשוף, רצועות מעורפלות, קשירות, א-סימטריה וכיסים, אך מה שנשאר זו ההבנה הברורה שמדובר בבגדים שקל לתרגם לשפת היומיום.

DISCOVER MORE