המותג הצרפתי האייקוני לקוסט נוחת לראשונה בפקטורי 54. קולקציית הקיץ כוללת שיתוף פעולה עם חברת הצילום העולמית פולארויד, שהוליד קפסולה ססגונית ושיקית במראה רטרו
המותג הצרפתי האייקוני LACOSTE נוחת לראשונה ברשת פקטורי 54, וזו בשורה משמחת עבור נשים וגברים חובבי מראה השיק הפריזאי בסגנון הנקי, הקלאסי, האלגנטי והעל-זמני.
לא הרבה יודעים זאת אבל המותג לקוסט, בעל המורשת העשירה, הוא זה שיצר את חולצת הפולו הקלאסית הראשונה כפי שאנחנו מכירים אותה כיום. למעשה, במקור היא בכלל נקראה חולצת טניס. נתחיל מההתחלה: רנה לקוסט, טניסאי צרפתי אגדי בשנות ה-20 של המאה ה-20 שזכה בשלל אליפויות עולם, החליט בשלב מסוים שהחולצות המכופתרות והארוכות אותן נהגו ללבוש למשחקי טניס עד אותה תקופה - אינן מספיק נוחות ומתאימות. הוא החליט לעצב בעצמו חולצה חדשנית וקצרה העשויה כותנה נעימה וקלילה שתעניק לו טווח תנועה רחב יותר ואווריריות נחוצה. את הכפתורים המחויטים הוא החליף בצווארון בעל שלושה כפתורים בלבד, מה שכיום אנחנו מכירים כצווארון פולו קלאסי.

אמנם כל השדרוגים הללו היוו שינוי חלוצי ומפתיע בפני עצמו, אך מה שבאמת הרעיד את האדמה במגרש הטניס בפרט ובעולמות הספורט והאופנה בכלל, הייתה ההחלטה של הטניסאי לרקום על חזה החולצה את סמל הקרוקודיל הירוק המזוהה עמו. לקוסט, כאמור טניסאי עטור גביעים והישגים, זכה לכינוי "הקרוקודיל" בשל משחקו האינטנסיבי, החזק והבלתי מתפשר. הוא היה כה גאה בכינוי, שהחליט להביאו לידי ביטוי על גבי החולצה שעיצב לעצמו. כמובן שהוא לא תיאר לעצמו שיום אחד הסמל הזה יהפוך ללוגו אייקוני המוכר בכל רחבי העולם. כך למעשה נולד הרעיון האופנתי פורץ הדרך להעביר את לוגו המותג מהתווית האחורית אל קדמת הבמה. רעיון שכמעט כל חברת אופנה סביב הגלובוס מיישמת היום.

לאחר שפרש בשנות ה-30 מקריירת הטניס המפוארת, פנה אל לקוסט תעשיין ביגוד גדול בצרפת עם הצעה מקורית: לקחת את החולצה המהפכנית שלו, ולייצר ולשווק אותה להמונים. הטניסאי הסכים, וכך נולד המותג הנושא את שמו, המלווה בסמל הקרוקודיל המזוהה איתו. החברה מיד הפכה ללהיט, ובשנות ה-50 וה-60 כבר נחשבה למותג ענק המציע מגוון רחב של פריטי ואביזרי אופנה המותאמים הן למגרשי הספורט השונים והן מחוצה להם.
כיום לקוסט נמכר בלמעלה ממאה מדינות. הפופולריות של המותג ממשיכה לגדול בזכות השמירה על הצביון העיצובי המקורי והמוכר, ובזכות היותם נותני חסות של ספורטאים מצליחים מסביב לעולם. בנוסף, לקוסט נחשב לשחקן קבוע בעולם האופנה והוא מציג מדי עונה קולקציה חדשה על מסלול התצוגה של שבוע האופנה בפריז.

חנות דגל ראשונה של המותג נפתחה בקניון הזהב ראשון לציון, חנות דגל נוספת תיפתח במהלך חודש יוני בקניון רמת אביב. הקולקציה החדשה לקיץ 2021 לנשים, גברים וילדים נמכרת גם בחנויות פקטורי 54 ברחבי הארץ וכמובן גם באתר.
הקולקציה כוללת את חולצות הפולו המפורסמות המגיעות במגוון צבעים בפלטה נעימה ואלגנטית, וסריגי צמות בגזרת וי שעושים חשק לשריין חופשת סתיו בפריז. קטגוריית נעלי הסניקרס בולטת במיוחד, עם היצע נעליים לבנות במראה קלאסי עם מיתוג מעודן. לוגו הקרוקודיל בא לידי ביטוי בגרסאות שונות ומגוונות במגוון פריטים ומעניק טאץ' שיקי ויוקרתי.

Lacoste x Polaroid: כשהקרוקודיל פוגש קשת בענן
בזמן שהעולם עדיין מתמודד עם השלכות המגפה מהשנה הקודמת, בלקוסט החליטו לשדר וייבים אופטימיים ועשירים בצבע לקראת קיץ 2021; ומה יותר צבעוני מאשר חברת פולרואיד האייקונית המאופיינת בשפה אסתטית המתבססת על גווני הקשת הבוהקים ובצילומי אינסטנט תוססים שחוגגים את הכאן ועכשיו? הקולקציה כוללת גרסאות משוגעות ומתבקשות לחולצת הפולו הקלאסית, לצד מגוון אקססוריז מעוצבים. היא מאופיינת כמתבקש בסגנון קולור-בלוק ססגוני, הדפסי רטרו של צילומי פולרואיד, והצגת הקרוקודיל הירוק המוכר במגוון צבעים חדשים ומרגשים. הקמפיין כולו צולם עם מצלמת פילם וינטג'ית, מה שהופך אותו לקמפיין האופנה הראשון מסוגו בעשורים האחרונים שצולם אך ורק באמצעות מצלמת פולרואיד.
