Lacoste Runway - Victory Of 1927

קולקציית המסלול של לקוסט נוחתת בפעם הראשונה בישראל. זוהי קולקציית הבכורה של המעצבת החדשה פלאגיה קולוטורוס, החוגגת את המורשת של בית האופנה, וחוזרת אל הניצחון המפורסם של הטניסאי האגדי רנה לקוסט ב-1927

בית האופנה לקוסט נוסד ב-1933 על ידי רנה לקוסט, ומאז ועד היום הוא מנהל דיאלוג מעניין בין ספורט, אופנה ואומנות. האבולוציה שמובילה כעת פלאגיה קולוטורוס, המעצבת הראשית והמנהלת הקריאטיבית החדשה, מסמנת נקודת מפנה בבית האופנה - הנשען על סגנון הספורט האופנתי, אך מתקדם לעבר אסתטיקה של אופנה גבוהה. ניתן לראות זאת גם בהחלטה לחזור רשמית אל שבוע האופנה של פריז, אחרי הפסקה של שנתיים.

פלאגיה קולוטורוס בת ה-50, יווניה-אמריקאית, היא בוגרת בית הספר לעיצוב פרסונס בניו יורק. את הקריירה היא החלה בבית האופנה Theory, לאחר מכן עבדה כמעצבת קו הגברים ב-Calvin Klein, בהמשך מונתה למנהלת הקריאטיבית שלThe North Face, אחרי זה הובילה את הקו האמנותי של Yeezy ומשם עברה לאדידס והייתה אחראית על שיתופי הפעולה המדוברים עם ביונסה ופארל וויליאמס. הכיוון החדש אליו היא מובילה, מקפיד על שימור המורשת העיצובית, עם גזרות הנשענות על השילוש הקדוש של בית האופנה - חופש, יצירתיות ופשטות.

בתצוגה שהתקיימה באצטדיון הטניס רולאן גארוס, חוזרת פלאגיה אחורה בזמן אל זכייתו של רנה לקוסט יחד עם נבחרת צרפת בגביע דייוויס בארה"ב, שנת 1927. עם שובה של הנבחרת לפריז, החל להיבנות אצטדיון רולאן גארוס האייקוני, במטרה לארח את הטורניר בצרפת ולשמור על הגביע. ואכן, זכתה הנבחרת שנתיים ברציפות. ההחלטה לקיים את התצוגה במגרש של רולאן גארוס, היתה מתבקשת.

הקולקציה שהוצגה על המסלול ונוחתת כעת ב- FIVE POINT FOUR ובאתר פקטורי 54, בוחנת מחדש את הקודים של מדי הטניס הצרפתיים, ומעניקה להם פרשנות מתוחכמת ואלגנטית, בהשראת שנות ה-20 וה-30. הסגנון האתלטי פוגש את השיק הפריזאי, ההשראה הספורטיבית זוכה לאלמנטים של חייטות, הצלליות הנקיות מקבלות פרופורציות חדשות, הטקסטיל המשולב בטכנולוגיה מתקדמת מתחבר בניגודיות הרמונית עם טקסטילים רכים. בדרך היצירתית שלה, מגשרת פלאגיה קולוטורוס בין דורות ובין קהלים, ומזמינה את כולם ליהנות מהקולקציה של לקוסט.

ברמת הדיטיילז, מתבססת המעצבת החדשה על האיור המקורי של התנין, שאויר על ידי רנה לקוסט יחד עם רוברט ג'ורג', שחקן הוקי קרח צרפתי שהשתתף בטורניר הגברים של אולימפיאדת החורף 1928, והיה חבר קרוב של רנה. איור שהתגלגל להיות לוגו אייקוני.

אל הצבעוניות הקלאסית של לקוסט, המבוססת על לבן המסמל את מדי הטניס וירוק המסמל את התנין והמגרש, מצטרפים כעת כחול של שמיים, שחור שהוא הצבע הנצחי, וגם גוון חום של חימר טרקוטה. החום יוצא הדופן הזה בולט במיוחד בחליפה ספורטיבית לנשים, המעניקה פרשנות חדשה לסגנון tracksuit, כשהחולצה זוכה לגזרת קרופ, לצווארון פולו לבן ולרקמת לוגו מוגדלת. אותו סגנון של טראק מובא בז'קט שחור לגברים עם לוגו במראה של טון על טון.

הרבה פריטים בקולקציה הם פריטי יוניסקס, המציגים את הגזרות הנקיות המזוהות עם לקוסט, יחד עם אלמנטים עיצוביים חדשים שמובאים בגרסה מעודנת. כך למשל ניתן לראות טי-שירטס עם איורים וכיתובים מעולמות הטניס, הרקומים ברקמה עדינה עם חוט דק בסגנון מינימליסטי, או חולצות פולו עם צווארונים בצבעים קונטרסטיים. רפרנסים עיצוביים ללוגו התנין תוכלו למצוא על סריגי צמר עם סריגת דמות התנין, על ג'ינסים עם רקמות לבנות וגם על סווטשירטים, אפודות, סניקרס, כובעים, גרביים ועוד.

קולקציית המסלול של לקוסט לסתיו-חורף 24/25 נמכרת בלעדית ובמהדורה מוגבלת
כאן באתר ובחנות FIVE POINT FOUR במתחם שרונה תל אביב.

DISCOVER MORE