PUMA TLV Experience And Limited Editions

חנות הדגל של פומה בנמל תל אביב נחשבת לאחת המפוארות והמושקעות של המותג בעולם. היא כוללת עולם שלם של חוויות דיגיטליות, ומציגה את שיתופי הפעולה עם ניימאר, ג'יי.זי וקארה דלווין בקולקציות בלעדיות שטרם נראו בישראל

המותג פומה נוחת חוזר אל קדמת הבמה. חנות דגל עוצרת נשימה נפתחה בחלל עצום בנמל תל אביב, המשתרע על פני 900 מ"ר ושתי קומות. החנות נחשבת לאחת משלוש חנויות הדגל המפוארות והמושקעות ביותר של המותג בעולם, ומציעה חווית קנייה ייחודית שטרם נראתה בישראל. החנות כוללת סימולטור של פורמולה 1 שכמוהו יש עוד אחד ויחיד בעולם. לצדו מוצג סימולטור של עולם הכדורגל המקצועי PUMA TEAMSPORT, המאפשר לבחון את נעלי הכדורגל בעזרת אקטיבציה טכנולוגית ייחודית של המותג. גרפיטי של קבוצת אמני Broken Fingaz המוערכת מעטר את הקירות, כולל ציור אייקוני של וולטר "קלייד" פרייז'ר, שנחשב לאגדה בעולם הכדורסל. החלל העצום מכיל את כל עולמות התוכן של פומה, וכולל את מחלקת SELECT היוקרתית המציגה קולקציות בלעדיות לצד שיתופי פעולה הנמכרים במהדורה מוגבלת.

חברת פומה נחשבת היום לשלישית בגודלה בתחום אופנת הספורט. הסיפור מאחורי המותג מתחיל ב-1928 בגרמניה, אז הקימו יחד האחים רודולף ואדי דסלר חברת נעליים המתמחה בהנעלת ספורטאים. עשרים שנים אחרי, כתוצאה מחילוקי דעות, השניים התפצלו ובעצם ייסדו שני מותגים מתחרים: רודה (על שם רודי, שאחרי שנה הפכה לפומה) ואדידס (שילוב של אדי ודסלר).

בשנת 1948 הציגה פומה את נעל הכדורגל המקצועית הראשונה שלה מדגם ATOM - שהייתה הצלחה ענקית וננעלה על ידי ספורטאים אירופאים רבים. הנעל הביאה עמה הישגים מהפכניים מבחינת הספורטאים, וכך למעשה ייסדה פומה את קטגוריית ההנעלה של הספורט המקצועי, כולל מתן חסות לספורטאי-על וכדורגלנים בולטים ברחבי העולם, ביניהם פלה ומראדונה, שעשו בהן שימוש במהלך רגעי הקריירה הגדולים שלהם. בהמשך הגיעו גם דגמי הכדורסל האייקונים, שנצפו על וולטר "קלייד" פרייז'ר ובהמשך גם על וינס קארטר, ויצרו היסטריה לא קטנה. ספורטאי ענק כמו יוסיין בולט, מגדולי האצנים בכל הזמנים, או למשל לואיס המילטון, אלוף הפורמולה 1, הולבשו בפריטי פומה וזכו בתחרויות, מדליות ושיאי עולם.

בעקבות הפופולריות בענפי הספורט השונים, הפכה פומה לשם חם גם בגזרת הסטריט-וור, ועד היום היא מזוהה עם רגעי האופנה הבולטים של האייטיז והניינטיז. בתחילת המילניום החלו אנשי פומה להגות את מתווה הקאמבק עם תכנית אסטרטגית רב-שנתית ורב-שלבית המבוססת על עקרון האתליז׳ר, עוד לפני שהביטוי הזה היה קיים בכלל, אותו הגדירו אז כ״שילוב השפעות של ספורט, אורח חיים ספורטיבי ואופנה״. הכוונה היתה לייצר לייפסטייל בסגנון חדש, ולמכור קודם כל סגנון חיים שישדר תמיד את הדבר הכי מגניב ומיוחד בסביבה.

המותג השכיל להבין את הכוח של יוצרי תרבות, ומפה נוצר הפתח לחיבורים מלאי הייפ עם אמנים, מוזיקאים, בתי אופנה שונים וזוויות חדשות ומגניבות מעולם הספורט. זה התחיל עם פיליפ סטארק ואלכסנדר מקווין, כמו גם עם מינויו של מעצב-העל חוסיין שאליאן כמנהל הקריאייטיבי של המותג, אבל אין ספק שב-2015, אז ריהאנה נכנסה לתמונה עם שלוש קולקציות שלא ירדו מהכותרות, הטירוף עלה שלב ואיתו גם השיק. בהמשך נראו שיתופי פעולה עם ג'יי זי, ניימאר, פפ גווארדיולה, ג'יי קול, קארה דלווין, סלינה גומז, אדריאנה לימה ואושיות נוספות, כשכל אחד מהם מהווה שגריר, יועץ, וחלק משמעותי בעיצוב ובפיתוח הפריטים. לאחרונה התוודענו לאוסף ספורט-קוטור עם בית האופנה הצרפתי BALMAIN תחת שרביטו של המעצב אוליבייה רוסטאן, החבר הטוב של משפחת קרדשיאן. החיבור עם האמנים הביא לתוצאות מידיות – והחברה זכתה לגידולים משמעותיים בכל עולמות התוכן בהן היא נוגעת.

ב-2018 חזרה פומה גם לענף הכדורסל על ידי חיבור לליגה של הגדולים, וחתמה חוזה נחשק עם ה- NBA אשר יוצג במלואו במהלך 2021. שיתוף הפעולה המרשים שעוצב לליגת הכדורסל הנחשבת מציג דגמים סופר מתקדמים טכנולוגית, עם עיצובים צבעוניים ומוקפדים. כצפוי הדבר משפיע גם על עולמות הסטריט, כאשר שחקני כדורסל מליגת ה -NBA וסלבס מהשורה הראשונה נראים לבושים בפריטי המותג. התוצאות לא איחרו לבוא, וב-2019 זכתה פומה לגידול של 160% בקטגוריית הכדורסל ועלייה בכלל בקטגוריות בהם המותג נוגע. בעתיד הקרוב מתוכננות החתמות עם ספורטאי-על ודמויות מפתח נוספות.

שיתופי פעולה וליינים מיוחדים של פומה בישראל לשנת 2021:


SELECT

ליין האופנה היוקרתי של פומה, המציג שיתופי פעולה עם מותגי-על ואמנים פורצי דרך, ומציג קולקציות בלעדיות הכוללות פריטים במהדורה מוגבלת שצפויים להיחשב בעתיד לפריטי אספנות. העונה שיתופי הפעולה העיקריים יהיו עם המותג הניו-יורקי KIDSUPER שסומן כאחד השמות המבטיחים בסצנת הסטריט, ועם צמד המעצבים הצרפתי MAISON KITSUNE המושפע מתרבות הרחוב היפנית ומציג גזרות מפתיעות בדגמים סופר-אופנתיים.

PUMA HOOPS
את הליין המבוקש מובילים ג'יי זי וג'יי קול, מהראפרים האהובים והגדולים בעולם היום, כאשר לשניהם זיקה וקשר ישיר עם עולם הכדורסל. שניהם מהווים חלק מעיצוב הקולקציה והקריאייטיב הכללי של הקו המאוד מצליח.

NEYMAR x PUMA
בשנת 2020 הפתיע המותג פומה את העולם שוב כאשר החתים את כדורגלן-העל הברזילאי ניימאר בעסקת שחקני הכדורגל היקרה בהיסטוריה - בסכום שמוערך בכ-30 מיליון דולר לעונה. בכך עקף ניימאר את מסי ורונאלדו בגובה הסכם החסות, והפך לפנים של דגם נעלי הכדורגל FUTURE Z המהפכניות הכולל טכנולוגיה חדשה שמתאימה את הנעל במיוחד לכף הרגל. הנעליים בנויות במיוחד לשחקני התקפה בעלי שליטה אבסולוטית בכדור, והן כמובן נמכרות בפומה ישראל כחלק מהקולקציה הייחודית של ניימאר.

SELENA GOMEZ x PUMA
שגרירה בולטת היא הכוכבת האמריקאית סלינה גומז, אחת הדמויות האהובות כיום שנחשבת גם לחזקה ברשתות החברתיות. שיתוף הפעולה כולל את דגם CALI STAR – הסניקרס המדוברות של פומה לשנת 2021.

EXHALE
קולקציה שעוצבה על ידי קארה דלווין, הכוללת שימוש בחומרים ממוחזרים ודיטיילז בהשראת הקעקועים של אושיית הסטייל האהובה. מתאימה לחובבות היוגה אבל לא רק, ובהחלט תשדרג בסטייל את שגרת האימונים שלנו.

INTL GAMES
קולקציה צבעונית ופופולרית שעוצבה בהשראת תחרויות הספורט הגדולות בעולם וכוללת אלמנטים מדגלים של כל מדינות העולם, לחובבי הז'אנר.

DISCOVER MORE