Staple

ג'ף סטייפל, אחד האנשים החזקים בסצנת הסטריט, היה למעשה הראשון שיצר את הטירוף וההייפ סביב סניקרס. סיפורו של האיש שהתחיל בתור פקיד קבלה – וכיום נחשב לאגדה

רשימת התארים שאפשר להוסיף ליד השם ג'ף סטייפל, ארוכה כמו רשימת המותגים שהוא שיתף איתם פעולה. לאורך השנים הוא הצליח לבנות את אחד המותגים המצליחים והמוערכים ביותר בעולם הסטריט-וור, כאשר הוא פועל במקביל כיזם מצליח, מעצב חדשני ויועץ לחברות הגדולות ביותר בעולם. היום הוא כבר נחשב לאגדה, אבל קשה להאמין שאת כל המסלול הארוך הזה הוא התחיל בסך הכל בתור פקיד קבלה.

סטייפל הוא ההוכחה שלא צריך להיות הכי יפה, עשיר או מוכשר כדי להצליח. מספיק שתהיה לך תשוקה חזקה לתחום מסוים וכוח התמדה כדי להבליט את עצמך מהמתחרים. מאז שסטייפל זוכר את עצמו, הוא העריץ אופנת רחוב וסניקרס, אבל רק לאחר שעבד בתור בתור פקיד קבלה בחברת עיצוב, הוא הבין שהתשוקה האמיתית שלו היא עיצוב גראפי.

בתור סטודנט לעיצוב, הוא התחיל להדפיס את העיצובים שלו על טי-שירטס, עד שיום אחד הבעלים של חנות בשם Soul Boutique ראה חולצה שהוא לבש וביקש להזמין ממנה 12 יחידות. עד היום סטייפל טוען שזה אחד הרגעים הכי חשובים ומרגשים בקריירה שלו, הרעיון שמישהו באמת מוכן לשלם עבור היצירה שלך.

בשנת 1997 הרגיש סטייפל שהוא מוכן ובשל לפתוח מותג משלו. הוא תמיד העריץ מותגים כמו LACOSTE או PUMA שהצליחו לקחת אייקון של בעל חיים ולהפוך אותו ללוגו שלהם, והחליט לחפש את החיה שתהיה מזוהה עם המותג שלו. הוא רצה משהו שיסמל את המנטליות הקשוחה של תושבי העיר ניו-יורק, ותוך כדי החיפושים שם לב שיונה היא עוף חסר פחד, שעושה כל מה שצריך כדי לשרוד. באותו הרגע היה לו ברור שזהו הלוגו המתאים עבור המותג.

השם המקורי שלו הוא ג'פרי נג (Jeffrey Ng) אבל הוא רצה משהו שיסמל חומר מוצק, מצרך עיקרי שאי אפשר לחיות בלעדיו, וככה הוא הגיע לשם STAPLE. החנות הראשונה שלו נפתחה בשנת 2002 בלואר איסט סייד, והוא קרא לה Reed Space על שם המורה לאמנות שהכי השפיע עליו בתיכון. הוא עיצב אותה כמו כיתת לימוד עם כיסאות, סולמות וחוברות תלויות על הקירות.

מהר מאוד החנות החדשה הפכה למוסד עלייה לרגל עבור קהילת הסניקרס והסטריט-וור בניו-יורק. זה היה המקום להיפגש בו עם האנשים הכי מעניינים ויצירתיים בעיר. היה אפשר לדבר שם על כל נושא שבעולם, בין אם זה מוזיקה, תרבות, אמנות, אופנה, סקייטבורד, גרפיטי וכמובן סניקרס. Reed Space יצרה קהילה שבה יכולת להיפגש עם אנשים כמוך, והיא קיבלה אותך גם אם לא קנית דבר.

אם אתם לא מצליחים היום להשיג את הסניקרס שאתם רוצים, אתם יכולים להאשים את ג'ף סטייפל. בשנת 2005 נייקי רצתה לחגוג 20 שנה לדגם הדאנק עם מהדורת ערים מיוחדת, כאשר משימת העיצוב עבור הדגם של העיר ניו-יורק הוטלה על סטייפל. הוא קיבל בסך הכל 30 זוגות, כאשר על כל זוג הייתה חריטה ממוספרת בלייזר, וזה מה שהפך את הזוגות שהוקצו לחנות שלו לכל כך מיוחדים.

ארבעה ימים לפני ההשקה, חבורות של ילדים התחילו להקים אוהלים מחוץ לחנות, כדי שיוכלו להשיג את הנעל החדשה. ביום ההשקה, כל הבלוק היה חסום על ידי ניידות משטרה, אחרי שבמהלך הלילה הגיעו בריונים כדי להידחף בתור. רק אחרי מהומה גדולה שכללה סכינים, מארבים ומעצרים, האירוע הסתיים במזל ללא נפגעים. כתבי חדשות הגיעו מרחבי העיר כדי לסקר את הבלאגן, כאשר למחרת הופיעה בעמוד הראשי של עיתון הניו-יורק פוסט כתבה ענקית על המהומה.

עד היום, הסיפור סביב ההשקה של הנייקי דאנק Pigeon הוא אחד מאבני היסוד של תרבות הסניקרס. למעשה, כל תרבות ההייפ והלימיטד כפי שאנחנו מכירים אותה היום, התחילה שם. העובדה שחברות היום הבינו את הכוח של שיתופי פעולה ומהדורת מוגבלות, היא בזכות אותה השקה. ג'ף סטייפל המשיך משם לקריירה מדהימה, אבל תמיד יזכרו לו את הטירוף שהיה סביב הנעל עם היונה.

היום סטייפל הוא הבעלים של Staple Design, חברה שכוללת סוכנות ייעוץ שעובדת עם המותגים החזקים ביותר בעולם כמו נייקי ותאגיד LVMH, ומחזיקה בנוסף מותג סטריט-וור מצליח שכולם רוצים לשתף איתו פעולה. בנוסף, סטייפל מנחה את הפודקאסט הפופולרי ""The Business of HYPE, בו הוא מראיין דמויות מובילות מעולם האופנה, ונותן לנו הצצה אל מאחורי הקלעים של התעשייה. מאחר ומדובר באחד מהאבות המייסדים של תנועת הסניקרס והסטריט-וור, סטייפל הוא גם מרצה מבוקש בכל העולם, מנטור ודמות לחיקוי עבור כל מי שרוצה להצליח בעולם האופנה.

Shop Now

DISCOVER MORE