Trend Alert: Veri Peri

הכירו את "ורי פרי", הגוון הנבחר לשנת 2022. תעשיית האופנה אימצה את הטרנד, וניתן לראות זאת בקולקציות האביב החדשות של ורסצ'ה, סן לורן, בלנסיאגה, בוטגה ונטה, ז'אקמוס ועוד

בדצמבר האחרון הכריזה חברת הצבעים העולמית פנטון על הגוון הנבחר לשנת 2022 - "ורי פרי", שננו את השם. זהו בעצם סוג של סגול לבנדר עמוק, המוגדר על ידי אוטוריטת תחזיות הצבעים כתכלת דינאמי עם תת-גוון אדום, והוא קרוי על שם פרח הווינקה. על פי המומחים בפנטון, הגוון מסמל את רוח התקופה ומנבא עתיד אופטימי שהעולם משתוקק לו.

"צבע השנה משקף את מה שמתרחש בתרבות הגלובלית שלנו, ולמעשה מבטא את התשובה שלנו למה שאנשים מקווים לו", הסבירה לורי פרסמן, סגנית הנשיא בחברת פנטון. להגדרתה, זהו צבע שממזג את הנאמנות והקביעות של הכחול עם האנרגיה וההתרגשות של האדום, לצד התכלת שהוא המשמח והחם מכל הגוונים הכחולים. "ביחד מתקבל שילוב מעצים של חדשנות", היא מוסיפה.

רגע ההכרזה השנתי של פנטון הוא זה שתעשיית העיצוב מחכה לו כבר שני עשורים ברציפות, וזאת למרות שחברות צבעים אחרות יוצאות בהצהרות משלהן. לקראת 2022 נראה היה שיש אחידות גלובלית בין המתחרים, כשכמעט כולם סימנו באופן דומה סדרת גוונים הממוקמים על הסקאלה שבין ירוק לאפור. צריך להודות שהנימוק לשילוב בין אפור ערפילי שמסמל יציבות קודרת לבין ירוק המעניק נוכחות רעננה של טבע וניקיון היה מאוד משכנע, לפחות עד שפנטון ויתרה על עלעול בארכיון לטובת ניסוח מקורי ובכך טרפה את הקלפים מחדש. אפשר לומר שהחגיגה התקשורתית סביב ה"מאוד פרי" קברה לכולם, עם הצבע החדש שמביא ערכים פחות דיכאוניים והרבה יותר שמחים ואופטימיים.

תהליך בחירת צבע השנה מתבסס על שיקול דעת לצד ניתוח מגמות. מומחי החברה סורקים את העולם בחיפוש אחר השפעות צבע חדשות דרך מקורות בתעשיית הקולנוע, האמנות, העיצוב, האופנה כמובן, וגם דרך יעדי טיול פופולריים, אירועי ספורט בינלאומיים ותנאים סוציו-אקונומיים, לצד טכנולוגיות, חומרים, מרקמים ואפקטים חדשים.

"אנחנו חיים בזמנים טרנספורמטיביים", נמסר מפנטון על הבחירה, ״הגוון החדש הוא סמל לרוח הזמן העולמית של הרגע ולתהליך שאנחנו עוברים. ככל שאנו יוצאים מתקופה אינטנסיבית של בידוד, המושגים והסטנדרטים שלנו משתנים, והחיים הפיזיים והדיגיטליים שלנו מתמזגים בדרכים חדשות״.

תעשיית האופנה אימצה את המגמה, וניתן לראות זאת בקולקציות האביב החדשות של ורסצ'ה, סן לורן, בלנסיאגה, בוטגה ונטה, ז'אקמוס, מארק ג'ייקובס ועוד. כולן כוללת פריטים בגוון החדש, ביניהם גם כמה דגמים אייקונים שזכו כעת לפרשנות מחודשת סגלגלה.

DISCOVER MORE