Etro Is Back!

בית האופנה האיטלקי אטרו חוזר אלינו העונה! הקולקציה המדוברת לקיץ 2022 נחשפה בשבוע האופנה במילאנו, ומציגה שיק בוהמייני בהשראת הסבנטיז

הקולקציה החדשה של אטרו, שנוחתת בימים אלה בפקטורי 54, הוצגה בשבוע האופנה במילאנו בספטמבר האחרון, כחודשיים לאחר שהתאגיד הצרפתי היוקרתי LVMH רכש 60% ממניות החברה. הבעת האמון בבית האופנה האיטלקי, שהתנהל עד אז כעסק משפחתי מסורתי, יצרה באזז של ציפייה לקראת התצוגה, לצד סקרנות סביב הקולקציה שעוצבה על ידי המנהלת האמנותית ורוניקה אטרו.

בית האופנה אטרו נוסד בשנת 1968 על ידי המעצב האיטלקי ג'רולמו (ג'ימו) אטרו, בעקבות אוסף של 300 צעיפים עתיקים שצברו ג'ימו ואשתו רוברטה סוחרת העתיקות. אותו אוסף צעיפים נחשב עדיין לאחד האוספים הפרטיים הגדולים ביותר שקיימים כיום.

אטרו התבססה בתחילת דרכה כחברה לעיצוב טקסטיל, וזכתה לתהילה בזכות הפריטים האיכותיים וההדפסים המעודנים שנוצרו בהשראה בוהמיינית של טבע, פרחים וטיפוגרפיה אוריינטלית. בעקבות מסע להודו שערך זוג המייסדים בשנת 1981, נכנס מוטיב הפייזלי, ששולב באופנים שונים בקולקציות והתפתח עם הזמן לסמל החתימה האייקוני של בית האופנה.

כיום החברה מנוהלת על ידי ארבעת הילדים של הזוג: ורוניקה, קין, ג'קופו ואיפוליטו, כשהאווירה המשפחתית עדיין זורמת בשפע במסדרונות המטה שבמילאנו. הבת ורוניקה אמונה כאמור על הניהול האמנותי של ליין הביגוד, והיא ממשיכה לשמר את המסורת ואת הרוח העיצובית בהשפעת המסעות והטיולים בטבע, בשילוב השראות תרבותיות, חדשנות וקיימות.

הקולקציה החדשה באה לחגוג את הטבע, החיוביות והאהבה שנובעים מההתעוררות והלידה מחדש לאחר מגפת הקורונה. זה מתבטא בסדרת דגמים יפהפיים שעוצבו בהשראת תחילת שנות ה-70, בשילוב נגיעות צבע של צהוב, כתום, אדום וירוק בטונים משתנים.

את הבוהמייניות של הסבנטיז ניתן לראות במכנסיים מודפסים שעוצבו בצלליות פעמוניות, לצד פרינטים גיאומטריים המעטרים פריטים באווירת ריזורט - כמו חצאית סרונג, חולצת כפתורים קצרה או כובע באקט. הם חוברו לאלמנטים מהניינטיז במטרה להעניק קלילות ופונקציונליות.

מה שעוד בולט בשפת הקולקציה הוא מראה הפסטיבלים, המתבטא למשל במכנסיים קצרים לבנים בהדפס פייזלי כתום, או בטופ קטן בגזרת קולר העשוי מקרושה בגווני אדמה. משלימים את הקולקציה תיקי נשיאה מלבניים עם הדפסי פייזלי שמקבלים הידוק מוקפד באמצעות רצועות וגימורי עור.

אטרו נחשב כיום לאחד המותגים האהובים על ידי אושיות סטייל וכוכבות מפורסמות כמו השחקניות ניקול קידמן וג'ניפר אניסטון, וגם הבלוגרית האיטלקיה קיארה פראני.

DISCOVER MORE