Moncler Genius - Hyke

בית האופנה מונקלר ממשיך עם פרויקט שיתופי הפעולה החדשני GENIUS, משיק קפסולה ייחודית עם המותג היפני HYKE, ומראה לנו כיצד ההיסטוריה ממציאה עצמה מחדש

לצלילי משחק הכיסאות בבתי האופנה המובילים אשר מחליפים קריאייטיב דירקטור לעתים תכופות, בשנים האחרונות יותר ויותר מותגי-על בוחנים את פעילותם ללא מעצב/ת ראשי/ת, דרך מודל ייחודי שזכה לכינוי ״מודל הביאנלה״ על ידי חוקר האופנה המוביל, ראש המחלקה ללימודי אופנה ב-Parsons, מרקו פקורארי.

בדומה לתערוכת הביאנלה הוונציאנית, שנמשכת זמן קצר יחסית ומתקיימת אחת לשנתיים, מודל הביאנלה באופנה מזמין ״התערבויות עיצוביות״ בקצב מהיר של מעצבים/ות משלל רקעים דמוגרפיים הדנים/ות בנושאים המודרניים והרלוונטיים ביותר. התוצאה: פרשנויות חדשניות, ייחודיות ומסעירות לדגמים מוכרים - עם טוויסט עכשווי שסביר כי לא ראינו לפני כן. בהשוואה לתערוכת הביאנלה, בעוד תוחלת החיים של עבודות האמנות בתערוכה קצר, כאן משך חיי הפריט הוא ארוך, עמיד ונגיש לתקופה ארוכה יותר.

דוגמה מובהקת ופורצת דרך ניתן לראות בבית האופנה מונקלר, שמציג בשנים האחרונות את פרויקט הדגל שלו – GENIUS. הפרויקט מאגד יחד מגוון מעצבים מוכשרים וסופר מרעננים. כל אחד בתורו מעניק את הפרשנות שלו לפריטים הקלאסיים של בית האופנה.

מבט לדרך הפעולה של מונקלר מדגים לנו כי מ-2017 שיתפה החברה פעולה עם למעלה מעשרה מעצבים/ות בשלבים שונים של הקריירה - החל ממעצב-העל של בית האופנה ולנטינו, פייר-פאולו פיצ׳ולי , דרך קרייג גרין, סימון רושה, מתיו׳ ווילימאס ו - ALYX, ועד ריצ׳ארד קווין הנועז והצעיר.

מונקלר הוא למעשה האוצר שמחפש אחר פרשנות חדשה אותה יציגו מעצבים חיצוניים דרך התשתיות של בית האופנה. החברה היא הקנבס, כן הציור, צוות האיתור, המחקר וספק החומרים. המעצב/ת הם האמנים. מונקלר ו-GENIUS מבקשים להגיד כי בשונה משיתוף פעולה טיפוסי, תופעה זו אינה רק אמצעי להתחבר לתרבויות וקהילות חדשות, אלא ניסיון של החברה לחשוף קהילות, דרכי יצירה ופעילות קריאטיבית חשובה ומקורית בלי קשר לרמת היכרותנו עם המותג. על כן נקבע הסלוגן חסר ההיררכיה לפרויקט – One House Different Voices.

בפרויקט הנוכחי והמסקרן שנוחת בפקטורי 54, מעניק מונקלר במה ללייבל היפני HYKE. המותג הושק בטוקיו בשנת 2013 על ידי צמד המעצבים הידקי יושיארה ויוקיקו אודה. ביפן, מקום בו נהוג למחזר פריטי וינטג׳ ולהאריך את חייהם (בעיקר על ידי תפירת טלאים על קרעי דנים על פי מסורת ה-BORO), פנייתם של השניים אל בגדי הצבא, הספורט והעבודה היוותה חדשנות פורצת דרך.

הצמד בכלל התפרסם תחילה בשנות התשעים, כשפתח חנות וינטג׳ בשם Bowlesשביססה את עצמה כמקום החם ביותר בדאון-טאון טוקיו. לאורך שנות הפעילות של החנות, החלו המעצבים לעבוד על פריטים קיימים ולייצר פריטים בודדים בהשראתם. בעקבות הביקוש הרב לפריטים, הם פתחו ב-2013 אתHYKE - מותג המתמקד בתרגום ההיסטורי אל ההווה תוך שימת דגש על ערכי המינימליזם, פרקטיות ומראה אלגנטי. זמן קצר לאחר ההשקה, זכו צמד המעצבים בפרס הראשי היוקרתי של המגזין היפני Mainichi, המעניק פרס על הישגים וחדשנות יוצאי דופן בתעשיית האופנה המקומית.

״הרגשנו שמשהו באופנה הגבוהה ובאופנת הרחוב חסר״, אמר הצמד לקראת שיתוף הפעולה עם מונקלר, ״רצינו ליצור משהו שימלא את החלל הזה״. את הקו המאחד בין האופנות, המתבטא כאמור בשילוב בין המסורת למודרניות, הם מציגים בקולקציה ייחודית עם מונקלר בה מופיעים פריטים מגוונים ופרקטיים לכל שעות היום ומזגי האוויר. מבין הפריטים הבולטים בקולקציה האספנית תוכלו למצוא מעילים בטכניקת קווילט ייחודית, לוגואים משותפים וחדשים, נעליים משולבות ניילון לביצועי שטח והדפסים צבאיים שמזוהים עם HYKE. שימו לב, כל הפריטים מעוצבים בהשראת צלליות וינטג' מהאוסף האישי של הצמד שלא נחשפו מעולם לקהל.

DISCOVER MORE